EVALUACION DEL PROCESO DE ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE
Elaboré este documento para presentarlo ante la Comisión de Coordinación Pedagógica.
Ésta es la Rúbrica para evaluar la "Narración"
EXCEL.LENT : 9 BÉ: 7 REGULAR: 5 NECESSITA MILLORAR: 3
Elaboré este documento para presentarlo ante la Comisión de Coordinación Pedagógica.
RESPECTE AL PROFESSORAT
|
RESPECTE A L’ALUMNAT
|
· Adequació de la materia als objectius i continguts del nivel/cicle |
· Adequació de la materia al grup d’alumnes.
|
· Adequació de les activitats programades per a la consecució dels objectius plantejats .
|
· Adequació de les activitats proposades al grup d’alumnes.
|
· Adequació de la temporalització dels continguts treballats.
|
· Ritme de treball de l’alumnat.
|
· Planificació de la presentació de la matèria per a la motivació de l’alumnat en els següents aspectos:
-La presentación dels continguts
-Les activitats proposades
|
· Nivell de motivació de l’alumnat respecte a:
- La presentación i seguiment dels continguts
- Les activitats proposades
|
· Planificació de les mesures d’individualització:
Reforços
Activitas d’ampliació
|
· Resposta/resultats dels alumnes en relació a les mesures planificades.
|
· Coordinació del professorat per a la programació d’activitats conjuntes de nivel/cicle/centre.
|
· Realització de tasques conjuntes amb l’alumnat del nivel/cicle/centre.
|
· Planificació d’activitats de tutoria per a la millora del clima escolar:
- Dintre de l’aula
- En el centre
|
· Participació de l’alumnat en les activitats per a la millora del clima de convivencia escolar.
|
· Accesibilitat del mestre /mestra per a la familia
|
· Nivell d’implicació de la familia
|
· Informació a les families del treball que s’està realizant amb l’alumnat
|
· Resposta de l’alumnat
|
· Propostes de millora
|
· Propostes de millora
|
Los bajos resultados en la escritura obtenidos en una evaluación diagnóstica, llevan, a instancias de la inspección educativa, a la realización de un Grupo de Formación en Centros "Elaboración del Plan de Escritura del CEIP Alfàndec .
Ésta es la Rúbrica para evaluar la "Narración"
RÚBRICA PER A L'AVALUACIÓ DE LA NARRACIÓ
| |||||
EXCEL.LENT | BÉ | REGULAR | NECESSITA MILLORAR |
%
| |
ORGANITZACIÓ | El text presenta Començament, Argument i Desenllaç. Manté el tema durant tota la narració. | El text presenta Començament, Argument i Desenllaç. El desenvolupament del tema és simple. | Hi ha un Començament, Argument i Desenllaç. El desenvolupament del tema és confús. | No hi ha Començament, Argument i Desenllaç El tema es presenta amb poc text. |
25
|
VOCABULARI | Utilitza un vocabulari adequat i ric. | Utilitza un vocabulari bàsic i el repeteix sovint. | Les paraules que utilitza comuniquen un missatge molt simple. | Les paraules que utilitza comuniquen un missatge simple i confús. |
25
|
FLUÏDESA | Les frases de la narració no comencen sempre igual. Utilitza els connectors adequats. | Les frases de la narració comencen sempre igual. Utilitza sempre el mateix connector. |
Utilitza frases que poden ser repetides per formar un text.
Utilitza els connectors sense massa sentit. | No hi ha frases completes. No utilitza connectors. |
25
|
NORMES | Revisa ortogràfica i gramaticalment el text. Cuida els aspectes formals : Cal.ligrafia i marges. | Revisa el text ortogràficament. Cuida els aspectes formals : Cal.ligrafia i marges | Üs de majúscules i punts (a part i seguit), no massa correcte. No cuida els aspectes formals | Ùs aleatori de punts i majúscules No cuida gens els aspectes formals |
25
|
ESCALA D'OBSERVACIÓ PRODUCCIÓ
COL.LECTIVA DE TEXTOS
| ||||
S | Sv | D v | M | |
1. Respecta les normes consensuades. | ||||
2. Escolta amb atenció demostrant interés per les intervencións dels companys. | ||||
3. Utilitza l'entonació adequada | ||||
4. Utilitza un llenguatge acurat i adequat. | ||||
5. S'adequa a la tipologia textual : Començament, Argument i Desenllaç. | ||||
6. Manté el tema i continúa el relat amb coherència. |
S: Sempre
Sv: Sovint
D v: De vegades
M: Mai
Esta evidencia es el resultado del trabajo de "Descripción" realizado con mi grupo de alumnos y este es uno de los que mejor quedó.
VALORACIÓN PROYECTO DE FORMACIÓN EN CENTROS
¿Como ha mejorado la organización del centro y la coordinación y competencia docente del claustro?
En la escuela cualquier cambio incide en el funcionamento del conjunto, sobre todo si son cambios consensuados por los que después han de ponerlos en marcha. Hemos comenzado una tarea y ahora, solo nos queda ponernos a ello y elaborar textos con los alumnos utilizando las herramientas que, gracias a este GFC, ya conocemos.
Pienso que es pronto para ver mejoras tanto en la organización como en la competencia docente pero ha mejorado la coordinación interciclos y hemos sido capaces de ponernos a hablar de temas que generalmente obviamos por que pensamos que ya dominamos y, por eso no tratamos ni consensuamos:
* forma de corregir.
* la auto-corrección necesaria en el alumno.
* la distribución de les tipologías textuales por cursos.
* estructuras textuales adecuadas por niveles.
* vocabulario y estructuras lingüísticas por cicles y niveles...
Repercusión en la calidad de la enseñanza y en la practica diaria del aula.
Hemos dado el primer paso y eso en un colegio grande es muy importante. A partir del próximo curso podremos comenzar a aplicar los conocimientos adquiridos y ver los resultados.
En la práctica diaria se ha suscitado el dialogo entre maestr@s del mismo nivel y también interciclos sobre la manera de poner en marcha la producción de textos
Tras la lectura del libro "El rei Panxut redola i el rei Primal s'envola" de Enric Lluch. Editorial Bromera. Invitamos al autor para realizarle una entrevista y compartimos con él una mañana.
Comentarios
Publicar un comentario